Sumokėję 27,87 mln. baudą „Lietuvos geležinkeliai“ trijų šalių ministrams pristatė Rengės ruožo atstatymo darbus

Autorius: BūkimeVieningi.lt Šaltinis: https://bukimevieningi.lt/2019... 2019-06-11 09:11:51, skaitė 128, komentavo 0

Sumokėję 27,87 mln. baudą „Lietuvos geležinkeliai“ trijų šalių ministrams pristatė Rengės ruožo atstatymo darbus

Rengės ruožas – geležinkelio ruožas – Bugeniai-Rengė, kurį dar 2008 metais išardė „Lietuvos geležinkeliai“. 2017 metų spalio 2 dieną Europos Komisija „Lietuvos geležinkeliams“ skyrė 27,87 mln. eurų baudą už tai, kad, išardžiusi bėgių kelią tarp Lietuvos ir Latvijos, įmonė sudarė konkurencijos kliūtis krovinių vežimo geležinkeliais rinkoje ir pažeidė ES antimonopolines taisykles. Už tai atsakomybės išvengė tuometiniai valdžioje buvę ir už tai atsakingi Andrius Kubilius ir Gediminas Kirkilas.

Socialdemokrato Gedimino Kirkilo Vyriausybėje dirbęs Algirdas Butkevičius bei 2008-ųjų pabaigoje premjeru tapęs Andrius Kubilius neprisiima atsakomybės dėl valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ sprendimo išardyti Rengės geležinkelio ruožą.

2019 06 10

„Lietuvos geležinkeliams“ pradėjus atstatyti prieš dešimtmetį išardytą geležinkelio liniją iš Mažeikių į Rengę, šiandien Mažeikiuose susitiko Lietuvos susisiekimo ministras Rokas Masiulis, Latvijos transporto ministras Talis Linkaits ir Lenkijos infrastruktūros ministras Andrzej Adamczyk. Kartu su „Lietuvos geležinkelių“ ir „ORLEN Lietuvos“ vadovais ministrai apžiūrėjo atstatymo darbus.

„Susitikimas itin simbolinis. Praeityje lieka nesutarimai ir konfliktai tarp kaimynių. Mes pradėjome naują santykių etapą, kurio pagrindas – pasitikėjimas ir bendradarbiavimas“, – sakė susisiekimo  ministras Rokas Masiulis.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, šio ruožo reikšmė Lietuvos santykiams su kaimynais yra gerokai didesnė, nei tik geležinkelio kelias.

„Rengės ruožas „Lietuvos geležinkeliams“ ir visai šaliai yra labai svarbus. Tą patvirtina ir šiandienos Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos ministrų vizitas. Džiaugiuosi, jog svečiams jau galime pristatyti vykstančius konkrečius darbus ir patvirtinti savo įsipareigojimą ruožą atstatyti iki šių metų pabaigos“, – sako M. Bartuška.

PKN ORLEN prezidentas Danielis Obajtekas teigia, jog ruožo iš Mažeikių į Rengę atstatymas turi svarbią tiek ekonominę, tiek politinę reikšmę – tai matomas ženklas, jog gerėja Lietuvos-Lenkijos santykiai.

„Abiejų šalių vyriausybių pastangos sukūrė bendradarbiavimą skatinančią atmosferą. Tai be jokios abejonės turi įtakos mūsų verslo vystymui ir įgalina svarstyti tolimesnes investavimo galimybes tokioje svarbioje kompanijoje kaip „ORLEN Lietuva“. Šio ruožo į Latviją atstatymas leis mums sutaupyti kaštus ir užtikrins naudą abiejų šalių ekonomikoms“, – sako naftos produktų perdirbimo gamyklą Mažeikiuose valdančios bendrovės vadovas.

„Lietuvos geležinkeliai“ siekia, kad eismas Rengės ruožu būtų atstatytas per trumpiausią įmanomą laiką, kokybiškai ir už geriausią kainą. Pirkimuose užtikrinus konkurenciją, kainą, palyginti su prieš keletą metų darytais skaičiavimais, pavyko sumažinti kone dvigubai.

Projekto darbų apimtyje bus atstatytas 19 kilometrų ilgio geležinkelių ruožas, suremontuotos arba atstatytos penkios pervažos, šeši tiltai, trys pralaidos, įrengtas arba atstatytas eismo valdymo sistemų ir susijusių ryšių bei elektros sistemų veikimas, atlikti kiti darbai.

Darbai yra atliekami trimis etapais – per pirmąjį buvo parengtas ir suderintas projektas, antrojo etapo metu bus atstatytos iki tinkamos eismo atnaujinimui viršutinės kelio konstrukcijos, o trečiasis etapas bus skirtas baigiamiesiems darbams.

Keliu į Rengę produkciją į Latviją gabendavo Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ valdoma Mažeikių naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“.

Ruožą iš Mažeikių į Rengę Latvijoje, pagal su Europos Komisija suderintą veiksmų planą, „Lietuvos geležinkeliai“ planuoja atstatyti iki 2019 metų pabaigos.

sumin.lrv.lt ir litrail.lt inf