Seimo komisija pritaria siūlymui leisti sėsti ant motociklo, B kategorijos vairuotojo pažymėjimą turintiems vairuotojams

Autorius: Anonimusas Šaltinis: https://bukimevieningi.lt/2019... 2019-07-05 22:08:57, skaitė 148, komentavo 0

Seimo komisija pritaria siūlymui leisti sėsti ant motociklo, B kategorijos vairuotojo pažymėjimą turintiems vairuotojams

Daug diskusijų sukėlęs siūlymas B kategorijos vairuotojo pažymėjimą turintiems vairuotojams leisti be papildomų kursų vairuoti ir A1 kategorijos (iki 125 kubinių centimetrų) motociklus įgauna pagreitį. Šį siūlymą išnagrinėjusi Seimo Peticijų komisija pritarė šiai iniciatyvai.

LRT.lt susisiekus su Seimo Peticijų komisijos pirmininku Petru Čimbaru, jis patvirtino, kad po balsavimo komisija nusprendė šį siūlymą įvertinti teigiamai. Tiesa, vienbalsio komisijos sutarimo nebuvo.

„Trys nariai balsavo už, trys prieš ir mano, kaip komisijos pirmininko, balsas buvo lemiamas ir tenkinome šį siūlymą“, – pasakoja P. Čimbaras.

Jis atkreipia dėmesį, kad toks siūlymas nėra jokia naujiena, kadangi panaši praktika, kai B kategoriją turintis vairuotojas be papildomo pasiruošimo gali vairuoti negalingą motociklą, galioja ir kitose Europos šalyse, o tokias pataisas priimti leidžia ir europinė direktyva. Be to, P. Čimbaras sako, kad svarstymo metu pasigedo tvirtesnių argumentų iš tų, kurie tokios idėjos nepalaiko.

„Kitose šalyse dėl tokios lengvatos avaringumo statistika nėra padidėjusi. Pavyzdžiui, buvo atvykę ir policijos, ir susisiekimo ministerijos atstovai, kurie argumentuoja tuo, kad kiek yra motociklininkų avarijų ir kiek jų yra žuvusių. Aš paklausiau, ar jie gali pateikti statistiką, kiek tų įvykių buvo dėl motociklininkų kaltės?

Jie negalėjo pateikti atsakymo. Suprantu, kad motociklas yra didesnės rizikos transporto priemonė, tačiau ar tie eismo įvykiai įvyksta dėl atitinkamos kategorijos teisių neturėjimo, ar dėl chuliganiško vairavimo? Juk chuliganiško vairavimo rezultatų nekeičia tas faktas, ar turi kategoriją, ar ne“, – akcentuoja P. Čimbaras.

Pritaria siūlymui leisti sėsti ant motociklo, B kategorijos vairuotojo pažymėjimą turintiems vairuotojams

Taip pat jis priduria, kad vienas iš peticijos siūlymų, kad tokia lengvata pasinaudoti galėtų ne, pavyzdžiui, 18 metų amžiaus sulaukęs asmuo, bet kuriam bent jau 24 metai, ir reikėtų įvertinti tai, kad tokio amžiaus žmogus jau turi patirties ir supranta, kaip vyksta eismas.

Tiesa, Seimo Peticijų komisijos sprendimas dar nieko nelemia ir P. Čimbaras paaiškina, kas laukia toliau.

„Dabar yra taip, kad komisija siūlymui pritarė, o antradienį eisiu į Seimo plenarinių posėdžių salę ir bus sprendžiama, ar tenkinti komisijos protokolinį nutarimą, ar atmesti. Jei bus nuspręsta tenkinti, bus kuriamas įstatymo projektas, o tada kiti veiksmai – pateikimas, svarstymas ir priėmimas“, – LRT.lt paaiškina P. Čimbaras.

Jis priduria, kad jei Seimas visgi nepritars tolesniam šio siūlymo svarstymui, jis imsis asmeninės iniciatyvos.

„Aš tikiuosi, kad pataisoms bus pritarta. Jei ne, pats registruosiu įstatymo pataisą nuo savęs kaip Seimo narys“, – tikina P. Čimbaras.

Kategoriškai prieš

Tačiau ne visi į tokius siūlymus žvelgia optimistiškai. Motociklų vairavimo instruktorius Tomas Rinkevičius tikina, kad leisti vairuotojams sėsti ant motociklo, kad ir negalingo, be jokio pasiruošimo yra ypač pavojinga ir išdėsto savo nuomonę, kodėl bet kokio motociklo vairavimui būtini vairavimo kursai.

„Aš būčiau kategoriškai prieš, nes motociklas, kad ir nedidelio galingumo, bet jo valdymas, palyginus su automobiliu, skiriasi kardinaliai. Pagal šią logiką tada turintiesiems B kategorijos vairuotojo pažymėjimą duokime ir lėktuvą ar sraigtasparnį valdyti.

Pavyzdžiui, kodėl sunkvežimiui ar autobusui tuomet reikalinga atskira kategorija? Nes skiriasi gabaritai, visai kitaip įveikiami posūkiai. Visur yra savų niuansų. Lygiai tas pats galioja ir motociklams, nes valdymo skirtumai yra akivaizdūs“, – palygina T. Rinkevičius.

Pritaria siūlymui leisti sėsti ant motociklo, B kategorijos vairuotojo pažymėjimą turintiems vairuotojams

Dėl argumento, kad B kategoriją turintiems vairuotojams važinėti su negalingu motociklu eisme nebus sudėtinga, nes tokia išimtis bus taikoma tik turintiesiems atitinkamą stažą ar sulaukus atitinkamo amžiaus, su tokia logika T. Rinkevičius sutinka tik iš dalies.

„Lengviau yra nebent dėl to, kad toks žmogus jau turi patirties dalyvauti eisme. Tačiau, kalbant apie valdymą, tikrai būna atvejų, kai žmonės mokydamiesi vairuoti motociklą pralieja daug prakaito, kol išmoksta jį valdyti. Jei žmogus moka važiuoti su B kategorija, nereiškia, kad jis sugeba valdyti ir motociklą“, – LRT.lt teigia T. Rinkevičius.

Jis taip pat akcentuoja, kad nepatyręs motociklo vairuotojas patenka į ypač aukštą rizikos grupę ir tai tikrai nepagerina eismo saugumo.

„Motociklas yra didesnės rizikos grupės transporto priemonė. Jei klaidą padaro automobilio vairuotojas, jis yra šarvuotas ir labai gerai apsaugotas, o motociklininko nesaugo niekas, tik apranga, jei jis ją apskritai turi“, – akcentuoja vairavimo instruktorius.

Galiausiai pašnekovas mano, kad tokia lengvata tikrai nėra būtinybės reikalas ir žmonės, kurie tikrai nori važinėti motociklu, turėtų atrasti ir laiko, ir finansų kursams, kuriuose įgytų reikiamos ir tinkamos motociklo valdymo patirties.

„Tai nėra pirmo būtinumo reikalas. Motociklas yra labiau pomėgis ir pramoga, nes kainuoja tiek pats motociklas, tiek ir apranga“, – priduria T. Rinkevičius.

LRT inf.